Ingrediënten-2


Kwaliteit

 

De ingrediënten die wij gebruiken in onze producten zijn zo veel mogelijk samengesteld in de hoogste kwaliteit, best opneembare vormen en biologische beschikbaarheid. De fabricage vindt plaats in Nederland bij producenten die opereren onder de allerhoogste certificeringen in de industrie; GMP (Good Manufacuring Practice), FSSC22000 en HACCP.

Doordat DailyVita gebruik maakt van blisterverpakkingen is het behoud van kwaliteit en houdbaarheid optimaal gegarandeerd. Supplementen in grotere verpakkingen zoals potjes zullen immers elke dag in contact komen met lucht en je handen, terwijl na het openen van een daily pack deze vrijwel direct ingenomen zullen worden.

DailyVita is 100% Vegan, GMO-free en vrij van synthetische kleur-, geur-, en smaakstoffen, conserveermiddelen en allergenen zoals gluten, schaaldieren, eieren, vis, pinda, melk, noten, selderij, mosterd, sesamzaad, lupine en weekdieren.

 

Magnesium

 

We noemen dit ook wel het ‘hoofdmineraal, omdat het mineraal betrokken is bij vele verschillende processen in het lichaam. De functie van deze stof en de invloed die het heeft op het functioneren van ons lichaam is uitvoerig onderzocht en kan bogen op goedgekeurd wetenschappelijk onderzoek. Magnesium ondersteunt onder meer je spieren & botten, je ontspanning en het immuunsysteem.

In welke voeding?

Magnesium vind je in veel voedingsmiddelen zoals graanproducten, noten en zaden, groene groentes, vette vis soorten en pure chocola.

Wat doet Magnesium?

  • Goed voor je spieren en calcium regulatie in je botten.
  • Houd je darmen schoon,
  • Balanceert je bloedsuikerspiegel,
  • Optimaliseert je bloedcirculatie en balanceert je bloedruk,
  • Helpt bij vermoeidheid, diepere slaap en ontspanning.

 

 Quercetine

IMG_1877-bewerkt

Quercetine is een bioflavonoide, dit zijn de uit plant afkomstige pigment kleuren. De felle kleuren van veel fruit, groenten en bloemen. Quercetine is een krachtige antioxidant die helpt met het neutraliseren van vrije radicalen en afvalstoffen.

In welke voeding?

Quercetine is vooral aanwezig in de schil van diverse soorten groenten en fruit o.a. bessen, appels, Citrus vruchten, zoete aardappels, boerenkool en rode ui.

Wat doet Zink Quercetine?

  • Helpt laagwaardig ontstekingen tegen te gaan,
  • Ondersteunt je immuunsysteem,
  • Helpt bij wond genezing en stimuleert gezonde celdeling,
  • Voor het behoud van een goede weerstand.

Vitamine C

Vitamine C heeft als hoofddoel de aanmaak van collageen bevorderen en het geeft je weerstand een power boost. Het heeft een antioxidant functie en beschermt daarmee je lichaamscellen tegen schade. Vitamine C is verder onder andere nodig voor de vorming van bindweefsel, de opname van ijzer en het in stand houden van de weerstand.

In welke voeding?

Vitamine C zit voornamelijk in fruit en groenten met name in paprika, citrusvruchten, kiwi’s, bessen, aardbeien, maar ook in aardappelen, broccoli, spuitjes en koolsoorten.

Wat doet Vitamine C?

  • Helpt bij wondgenezing, cel vernieuwing en elimineert afvalstoffen uit je lijf.
  • Gaat rimpels en ouderdom klachten tegen.
  • Versterkt je aderen, de kleine haarvaten en je hart.
  • Bevordert de weerstand tijdens en na fysieke inspanning
  • Draagt bij aan het behoud van sterke botten en tanden.
IMG_1875-bewerkt

 

Resveratrol

IMG_1879-bewerkt

Resveratrol is een antioxidant dat vooral voorkomt in de pitten en de schil van rode druiven. Het heeft met name een beschermende functie en gaat aanvallen tegen door schimmels en bacteriën. Bovendien heeft deze stof ontstekingsremmende eigenschappen. Een plant met een bijzonder hoog resveratrol gehalte is de Japanse duizendknoop (Polygonum cuspidatum). Deze plant wordt dan ook gebruikt om het 100% natuurlijke trans-resveratrol voor onze resveratrol voedingssupplementen te extraheren.

In welke voeding?

Resveratrol komt vooral voor in de pitten en de schil van de verse rode druiven, rode wijn, moerbeien en pinda’s. In het geval van de rode wijn, ondersteunt de alcohol je gezondheid natuurlijk niet.

Wat doet Resveratrol?

  • Gunstige invloed op hart en bloedvaten
  • Heeft een antibacteriële werking en gaat schimmels tegen
  • Stimuleert je mitochondriën en geeft Energie
  • Gaat veroudering tegen.
  • Ontstekingsremmende eigenschappen

 

Selenium

 

Selenium is een belangrijk mineraal en speelt een rol bij verschillende processen in ons lichaam. Het is een antioxidant en ondersteunt ons afweersysteem. Selenium uit voeding kunnen we via zowel plantaardige als dierlijke voedingsmiddelen binnen krijgen.

In welke voeding?

Selenium zit o.a. biergist, tonijn, uien en in verschillende noten en zaden.

Wat doet Selenium?

  • Een antioxidant en beschermt het lichaam tegen vrije radicalen en afvalstoffen
  • Ondersteunt het immuunsysteem, lever en je schildklier.
  • Vertraagt veroudering en schade van cellen in het lichaam.
  • Houdt het zenuwstelsel werkend, ondersteunt je spijsvertering en het reguleren van je bloedsuiker.

 

 

 

Vitamine B12

 

Vitamine B12 ondersteunt de aanmaak van rode bloedlichaampjes. Het heeft een positieve invloed op de goede werking van het zenuwstelsel en het afweersysteem en het ondersteunt het energieniveau. Omdat B12 alleen in voeding van dierlijke oorsprong wordt gevonden, zijn vooral mensen die weinig of geen vlees eten geïnteresseerd in deze vitamine.

In welke voeding?

Vitamine B12 is vooral te vinden in dierlijke producten zoals melk, melkproducten, vlees, vis en eieren, maar ook in gefermenteerde soja producten, bijenpollen en algen zoals chlorella, spirulina en blauwgroen algen.

Wat doet Vitamine B12?

  • Helpt vermoeidheid en depressie klachten te verminderen.
  • Ondersteunt het afweersysteem en helpt bij het voorkomen van ziekten.
  • Goed voor geheugen en concentratie.
  • Is nodig voor de aanmaak van rode bloedcellen en stabiliseert daarmee o.a. de
  • Menstruatievloei en bloedarmoede. Rode bloedcellen zijn nodig om zuurstof in je bloed te vervoeren.
  • Daarnaast is vitamine B12 nodig voor een goede werking van het zenuwstelsel.
IMG_1879-bewerkt

 

Vitamine D3

Vitamine D3, ook wel ‘zonnevitamine’ genoemd. Hoe meer zon op de onbedekte huid schijnt, hoe meer vitamine D wordt aangemaakt. Vitamine D wordt hoofdzakelijk opgeslagen in je lever. Het is een belangrijk vitamine voor je skelet, zenuwstelsel en je hart. Vitamine D3 is de goed opneembare vorm van vitamine D.

In welke voeding?

Vitamine D3 zit vooral in producten van dierlijke oorsprong, zoals vis, eieren en verrijkte zuivelproducten.

Wat doet Vitamine D3?

  • Draagt bij aan de normale werking van het immuunsysteem.
  • Vitamine D helpt om je hart en hersenen te beschermen,
  • Bevordert de opnamen van calcium, goed voor je botten, spieren en weerstand.

 

 

 

Vitamine K2

Vitamine K2 wordt aangemaakt door je eigen darm bacteriën en is een in vet oplosbare stof. Dat wil zeggen, dat de stof wordt opgelost uit voedingsvet en essentieel is voor de balans van ons lichaam. De gebruikte vorm is menaquinone (MK7), ook wel K2 genoemd. Deze vorm van vitamine K is beter opneembaar dan K1. Menaquinone is bovendien van nature in de voeding aanwezig, net als vitamine K1 overigens.

In welke voeding?

Vitamine K2 komt veelal voor in dierlijke producten, zoals yoghurt, ei, vlees en overige melkproducten.

Wat doet Vitamine K2?

  • Speelt een rol bij de botaanmaak
  • Voor het behoud van sterke botten
  • Heeft een positieve werking op hart- en bloedvaten en draagt bij aan een goed verloop van de bloedstolling.

 

 

 

Zink Picolinaat

 

Zink is nodig in alle cellen van je lichaam en word gebruikt bij meerdere belangrijke lichaamsfuncties. Het is onderdeel van je enzymen en je hebt het nodig bij de vertering van je koolhydraten. Ook heeft het een belangrijke rol in het gebruik van je insuline, groeihormonen en geslacht hormonen. Zink picolinaat is een vorm van zink die is gebonden aan het zuur picolinezuur. Het menselijk lichaam is in staat om deze vorm van zink goed op te nemen. Zink speelt een belangrijke rol bij de opname van de B-vitamines.

In welke voeding?

Je vindt zink o.a. in rauwe oesters, vis, vlees, biergist, eieren, pompoenzaden, champignons en peulvruchten.

Wat doet Zink Picolinaat?

Zink Picolinaat speelt een rol bij de bescherming van cellen tegen oxidatieve stress en het is goed voor de werking van het immuunsysteem. De positieve eigenschappen zijn:

  • Draagt bij aan normale concentratie, leervermogen en geheugen
  • Voor het behoud van een goede weerstand en stofwisseling.
  • Ondersteunt je spijsvertering en enzymen aanmaak.
  • Bevordert de gezondheid van de huid en verminderd daarmee klachten van eczeem en veroudering.

*RI = Referentie inname. RI komt overeen met ADH (= aanbevolen dagelijkse hoeveelheid)

**Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH) is niet vastgesteld.

 

Overige ingrediënten

In tablet, vulstof: microkristallijne cellulose, natrium carboxymethyl cellulose, leucine en HPMC.

In capsule, vulstof: tapioca zetmeel, glycerol en water.

Dosering:

1 x daags 1 capsule met water innemen. Aanbevolen dagelijkse dosering niet overschrijden.

Geschikt voor vegetariërs.

Bewaring:

Bij kamertemperatuur (15-25 °C) op een droge en donker plaats (in de originele verpakking) bewaren. Buiten bereik van jonge kinderen houden.

Waarschuwingen

Gist Nee

Gluten Nee 

Melk of melkbestanden Nee

Soja Nee

Sucrose Nee 

Fish Nee 

Conserveringsmiddelen Nee 

Zout toegevoegd Nee 

Geschikt voor vegetariers Ja

Geschikt voor veganisten Ja

Let op:

  • Vitamine D3: Dit voedingssupplement is niet geschikt voor kinderen tot en met 10 jaar.
  • Vitamine K2: Niet combineren met bloedverdunners. Als u deze gebruikt, overleg dan eerst met een deskundige.

Raadpleeg eerst je dokter wanneer je onder behandeling staat voor een medische aandoening, als je zwanger bent of borstvoeding geeft.

Een voedingssupplement kan een evenwichtige voeding en een gezonde leefstijl niet vervangen.